default-header

Veelgestelde vragen

V: Levert Hogenhagen.nl planten tijdens de Corona epidemie?
A: Hogehagen.nl levert zolang de overheid het toestaat en mogelijk acht dat er via onze verkoop afstand uitgeleverd kan worden. Dit geldt voor zowel Nederland als België. Op dit moment kunnen we voor beide landen uitleveren. 
Wij nemen alle voorzorgsmaatregelen bij het uitleveren en algehele bedrijfsvoering die de overheid ons voorschrijft. Heb je vragen, neem dan direct contact met ons op.


V: Kan ik van tevoren de planten zien op de kwekerij?

A: Dat is geen probleem, neem hiervoor contact met ons op voor een afspraak.

V: Wat zijn de openingstijden van Hogehagen.nl?
A: Wij hanteren geen openingstijden. Heb je vragen of wil je van tevoren de planten zien, geen probleem. Neem contact met ons op voor een afspraak. Helaas kunnen we klanten zonder afspraak niet bedienen. Wij werken zelf allemaal mee op de kwekerij en zijn druk met onze planten en klanten. Heb je planten besteld en kom je deze zelf afhalen dan kan dat op maandag tm vrijdag tussen 09:00 en 17:00 uur en zaterdags van 09:00 en 12:00 uur.

V: Geeft Hogehagen.nl garantie op zijn planten?
A: Ja, wij geven in de periode van oktober tot en met 1 mei garantie op onze planten. Zie voor meer informatie en voorwaarden onze informatiepagina: garantie.

V: Hoeveel planten heb ik per meter nodig?
A: Je kunt gemakkelijk het aantal meter van de haag invoeren bij de gewenste plant. De webshop rekent automatisch voor je uit hoeveel planten je nodig hebt. Dit aantal is een advies, we hebben het aantal per meter aan de hand van de breedte van de planten berekend. Doordat we kwalitatief goede en brede planten leveren, is onze meterprijs erg gunstig.

V: Wordt de hoogte van de plant met of zonder kluit/pot weergegeven?
A: Bij alle planten in de webshop wordt de maat weergegeven zonder kluit of pot. De maat die je bestelt bij ons bedrijf is ook de maat die na aanplant boven de grond uitkomt.

V: Als ik bijvoorbeeld de maat 100- 125 cm bestel welke maat krijg ik dan? 100 cm of 125 cm?
A: Planten zijn levende materialen en de exacte hoogte hebben we niet in de hand. Alle planten die je bestelt in de maatcategorie 100-125cm hebben een minimale hoogte van 100 cm en een maximale hoogte van 125 cm. Dat wil niet zeggen dat alle planten 101 cm zijn. Wij zorgen ervoor dat bij elke bestelling een mooie, volle en uniforme partij aangeleverd wordt.

V: Ik ben particulier, kan ik op deze webshop bestellen?
A: Ja, je kunt direct van onze kwekerij bestellen middels deze webshop. We leveren direct uit onze kwekerij naar de klant.

V: Kun je de aanplant van de haagplanten verzorgen voor mij?
A: Ja, wij hebben een professionele aanplantservice.
Kijk voor meer informatie onze informatiepagina: aanplantservice.

V: Moet ik een account aanmaken voor de bestelling?
A: Je hebt de keuze om een account aan te maken of om direct te bestellen zonder account.

V: Wanneer krijg ik korting bij hogehagen.nl?
A: Bij orders boven de 999,- euro krijg je automatisch 5 % korting. Wij verbloemen onze kosten niet in staffelkortingen maar hanteren voor iedereen een gunstige prijs voor onze kwaliteitsplanten. Kijk voor meer informatie over korting op onze informatiepagina: korting.

V: Waarom werken andere aanbieders met staffelkortingen en jullie niet?
A: Wij vragen voor elke plant een eerlijke prijs. In staffelkortingen zitten meestal de verzendkosten en afhandelkosten verborgen. Wij zijn transparant over onze prijs en rekenen voor elke bestelling verzendkosten. Op deze manier zijn we eerlijk en overzichtelijk naar onze klanten toe.

V: Wat zijn de levertijden van Hogehagen.nl?
A: Je kunt tijdens het bestelproces aangeven op welke datum je de planten geleverd wilt hebben. Hiervoor hoef je niet thuis te zijn. We hebben 4 werkdagen nodig om de planten te rooien en te verzenden. Je kunt dan ook alleen een datum kiezen na 4 werkdagen. Kijk voor meer informatie op onze pagina: levertijden, afhalen en verzenden.

V: Waarom duurt een levering minimaal 4 werkdagen bij hogehagen.nl?
A: Na de bestelling gaan we direct voor je aan de slag. We rooien de planten vers zodat de planten altijd goed bij je aankomen. Wij halen niet op voorhand onze planten uit de grond. Dit doen we om uitdroging van de planten te voorkomen en dit komt de kwaliteit ten goede.

V: Kun je een exact tijdstip aangeven van levering?
A: Wij kunnen op de dag van de bestelling geen exact levertijdstip aangeven. De dag voor de levering geven we aanvullende informatie over de levering van de planten. Je kunt ervan uitgaan dat de planten tussen 08:00 en 18:00 geleverd worden. Indien we een exact tijdstip hebben over de levering laten we je dat meteen weten.

V: Moet ik thuis zijn voor de levering van de planten?
A: Nee, je hoeft niet thuis te zijn voor de levering van de planten. De chauffeur plaatst de planten op het door jou aangegeven verzendadres.

V: Hoe worden de planten geleverd?
A: We verzorgen zelf het transport of we huren een transporteur in die middels een vrachtauto het transport verzorgd. Je aangegeven verzendadres moet dan ook middels vrachtauto bereikbaar zijn. Is je adres niet bereikbaar middels vrachtauto neem dan contact met ons op voor een passende oplossing. Kijk voor meer informatie op onze pagina: levertijden, afhalen en verzenden.

V: Waar zet de chauffeur de planten neer?
A: Indien we zelf het transport verzorgen zullen we de planten netjes op een aangegeven plek neerzetten die we kunnen bereiken met ons voertuig. Een chauffeur van ingehuurd transport zal de planten met een handpompwagen op de oprit of bereikbare plek zetten. Indien bereikbaar met de pompwagen zal de chauffeur de pallet in overleg met je op de gewenste plek neerzetten. Je kunt in het bestelproces bij opmerkingen aangeven waar je de planten wilt hebben. Ook hier geldt weer dat deze plek middels handpompwagen bereikbaar moet zijn. Je hoeft niet thuis te zijn voor de levering van de planten.

V: Hoe lang kunnen de planten blijven staan zonder aangeplant te worden?
A: Indien de kluit van de plant of de pot regelmatig (1 x in 2/3 dagen) water krijgt, dan kun je de planten met gemak 10 dagen laten staan voor de aanplant. Let er wel op dat er ook tijdens regenachtige dagen water gegeven moet worden. We raden wel aan de planten op een beschutte plek neer te zetten.

V: Hoe moet ik de planten aanplanten?
A: Kijk voor alle informatie omtrent de aanplant op onze informatiepagina op: aanplant tips & tricks.

V: Hoe gaat de verzorging van de planten in zijn werk?
A: Water geven en bemesten is erg belangrijk na de aanplant. Kijk voor alle informatie en schema’s over de verzorging van de planten op onze informatiepagina op: verzorging.

V: Wanneer moet ik de planten snoeien?
A: Per plant geven we op de productpagina aan wat de beste periode is om te snoeien.

V: Help, mijn planten verkleuren. Wat moet ik doen?
A: Meestal heeft de plant een gebrek aan water en/of voedingstoffen. Kijk direct naar de grond of deze vochtig genoeg en ga voldoende water geven. Voeg eventueel meststoffen toe. Is dit niet de oorzaak van de verkleuring of weet je het niet zeker, neem direct contact met ons op voor advies en informatie.

V: Hoe kan ik gebruik van de bedenktijd c.q. herroepingsrecht?
A: Je hebt 14 dagen de tijd om gebruik te maken van je herroepingsrecht zonder opgaaf van redenen. Neem middels mail [email protected] contact met ons op en geef aan dat je gebruiken wil maken van je herroepingsrecht. De kosten voor het retourneren komen voor kosten van de klant.

Wij zijn een webshop maar je kunt altijd de planten van te voren komen bekijken. Neem hiervoor contact met ons op.

Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »